سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران ( Elevator service and maintenance in Tehran) بر اساس شرایط مختلف در شرکت های مختلف دارای قیمت و نرخ های متفاوتی می باشد.

و چک لیست هایی سرویس نگهداری آسانسور بر اساس دستورالعمل ها سرویس نگهداری و برحسب نکات درج شده در قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور سندیکا مورد بررسی قرار می گیرد.

مراکز معتبر نیز بیمه سرویس و نگهداری، جزو برنامه های سرویس و نگهداری ،همچنان محفوظ نگه خواهند داشت. و آن را جزء استاندارد سرویس و نگهداری آسانسور خواهند دانست. در ادامه به مبحث استاندارد ها ،هزینه تعمیرات و شرکت‌های معتبر در این زمینه می پردازیم.

شرکت های معتبر سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

در حالی که هزینه یک طرح تعمیر و نگهداری آسانسور تجاری ممکن است در نگاه اول ترسناک باشد .

در واقع یک سرمایه‌گذاری عملی با توجه به هزینه تماس ها و تعمیرات غیرمنتظره خدمت است. که برای درک این مطلب در ادامه به یک نمای کلی از هزینه های معمولی مربوط به آسانسور با ارائه خدمات و بدون ارائه خدمات اشاره می‌شود.

خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

سرویس و نگهداری آسانسور بررسی کلیه تجهیزات آسانسور و نظارت بر نحوه کارکرد آنها می باشد. همانطور که میدانید آسانسورها پس از نصب باید سرویس دهی و مورد مراقبت قرار بگیرند. چرا که ایمنی و امنیت حفظ خواهد شد. نحوه ارائه سرویس دهی آسانسور حائزه اهمیت می باشد و باید مانند کلیه روشهای نصب به سایرقطعات توجه ویژه‌ای شود .

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران به مجموعه خدماتی اطلاق می شود که بروز خطر را به حداقل رسانده و نیازمند بررسی دوره سرویس‌دهی ماهیانه آسانسور و سالانه آسانسور باشد .

ضمن اینکه سرویس و نگهداری آسانسور در تهران از لحاظ تعرفه های درنظر گرفته شده توسط مجموعه ها کاملاً بر حسب تعرفه‌های سندیکا می باشد . اما مهمترین چیز نحوه ارائه خدمات می باشد.

که مرکز آتیس یکی از بزرگترین مراکزسرویس و نگهداری آسانسور در تهران میباشد که، قسمت‌های مرکزی و غربی را تحت پوشش قرار داده و بهترین خدمات را با پشتیبانی و بیمه نامه رایگان ارائه می نماید. برخی افراد بر این باورند که هزینه سرویس و نگهداری آسانسور کاملاً غیر ضروری است و آن را موکول به زمان تعمیرات آسانسور می‌کنند. در صورتی که از این امر غافل هستند که این سرویس و نگهداری کاملا مقرون به صرفه‌تر از تعمیرات موردی می باشد.

نظارت بر سیستم آسانسور

برای اینکه آسانسورها فعالیت‌های اصولی و بر مبنای استاندارد را داشته باشند همواره باید مورد نظارت و بررسی قرار بگیرند. رعایت این اصول باعث بالا رفتن کیفیت کار سیستم آسانسورها خواهد شد. از جمله مواردی که باید مورد بررسی و نظارت در سیستم آسانسور قرار بگیرد. شامل:

  • میزان ظرفیت آسانسور
  • بررسی درب آسانسور و درب قطعات
  • محل استقرار آسانسور
  • میزان ولتاژ برق
  • ارتفاع قرارگیری آسانسور و غیره

۱۰۰% بدون نظارت اساسی قطعات و تجهیزات به کار رفته نمی توان انتظار طول عمر بالایی برای قطعات دانست.

بنابراین ضمن استفاده از متریال های با کیفیت برای قطعات باید حتماً مورد بررسی و سرویس ماهیانه و سالیانه آن قرار بگیرند.

چرا که باز هم احتمال خرابی و نقص در قطعات با کیفیت نیز وجود خواهد داشت.

که تنها توسط تکنسین ها و متخصصین مربوطه قابل شناسایی خواهد بود.

از جمله اختلالاتی که در سیستم آسانسور به وجود می‌آید و نیازمند سرویس و نگهداری می باشد شامل اختلال در سیستم و ظرفیت استفاده از آسانسور اختلال در سیستم مکانیکال اختلال در سیستم الکتریکال و غیره می باشد.

اختلال در ظرفیت آسانسور

این اختلال از عمده خرابی های آسانسور میباشد . که ناشی از استفاده نادرست از آسانسور بوده چون که افراد بیش از ظرفیت و توان آسانسور از آن استفاده می کنند. این بی‌توجهی منجر به خرابی و صرف هزینه‌های گزاف خواهد بود. به عنوان مثال : استفاده از آسانسورهای مناسب با کاربری های متفاوت از جمله : آسانسورهای مسافربری، آسانسورهای حمل کالا و یا قطعات بی‌کیفیت به کار رفته در آسانسور می باشد.

اختلال در سیستم مکانیکال

یکی دیگر از نکات مهم آسانسورها بررسی اختلال در سیستم مکانیکال آسانسور هاست. تکنسین ها و خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در تهران برای بررسی این موضوع تمامی قطعات مکانیکی آسانسور را مورد بررسی قرار می دهند. از جمله:

  • تعمیر یا تعویض موتور گیربکس و فلکه اصلی گیربکس و فلکه هرزگرد
  • تعویض سیم بکسل و پایه و شاسی زیر موتور با حفظ زاویه آلفا
  • تنظیم و کشش سیم بکسل
  • تعویض لنت ترمز سیستم پاراشوت قلاب سربکسل ها و کفشک ها
  • بررسی وضعیت ضربه گیرها
  • درب طبقات
  • وزنه و قاب وزنه بررسی کلیه اتصالات ریل ها و کابین و…

اختلال در سیستم الکتریکال

متخصصین سرویس و نگهداری آسانسور در تهران در رفع اختلال در سیستم الکتریکال و سرویس نگهداری آن نقش اساسی دارند و برای تشخیص و عیب یابی نیازمند افراد مجرب و کاربلد می باشند.

تا بتوانند اقدام به عیب یابی و برطرف نمودن مشکلات نمایند. از جمله خطاها و اختلالات در سیستم الکتریکال که باید توسط تکنسین و تعمیرکار آسانسور مورد بررسی و تعویض قرار بگیرد.

شامل:

  • تعویض جعبه سه فاز استاندارد
  • نصب سوئیچ اضافه وزن
  • تعویض داکت کشی جدید
  • تعویض درب کابین و تراول کابل آسانسور و سنسورهای دور انداز
  • تعویض سوئیچ شالتر
  • تعویض سنسور چشمی کابین
  • سیم کشی مدار سری استپ، بست ها و غیره می باشد.

که تمام این بررسی باید اصولی استاندارد و توسط کارشناس متخصص بر اساس چک لیست صورت بگیرد.

انواع روشهای سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

معمولاً مالکین در زمان انعقاد قرارداد سرویس نگهداری آسانسور از دو روش برای سرویس دهی استفاده می کنند.

  • PM
  • EM

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران به صورتPM

در این روش بازدید ماهیانه و سرویس دوره ی آسانسور به صورت منظم و مرتب انجام خواهد شد.

که در نتیجه طول عمر بالای قطعات و آسانسور را در بر خواهد داشت.

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران به صورتEM

در این روش چون هیچ گونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور لحاظ نشده است.

از طریق یکی از شعب و یا شرکت‌های معتبر سرویس آسانسور تماس گرفته و با سرویس کار آسانسور مربوطه در ارتباط خواهید بود. که سرویس کار اقدام به بررسی خرابی آسانسور کرده و اقدام به رفع آن خواهد نمود.

چرا آسانسور نیاز به سرویس دهی دارد?

نه تنها آسانسوربلکه تمامی قطعات مکانیکی نیازمند به سرویس و نگهداری هستند.

از جمله آسانسورها که این تنظیمات باید به صورت ماهانه انجام گیرد تا از نحوه عملکرد آسانسور مطمعن شده ونواقص را برطرف نماید. که کلیه خدمات آسانسور شامل:

  • مشاوره و طراحی آسانسور
  • مشاوره و بازدید آسانسورهای قدیمی
  • بازسازی آسانسور
  • تزئینات کابین آسانسور
  •  صدور بیمه نامه آسانسور

گواهی استاندارد آسانسور را ارائه می نماید. مرکز آتیس کلیه تعمیرات آسانسور شما را با یک تماس در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوست . تعمیرات آسانسور شامل:

  • تعمیرات موتور گیربکس
  • تعویض سیم بکسل های آسانسور
  • تعمیر و تعویض فلکه هرزگرد
  • تعمیر و نصب درایو کنترل سرعت
  • تعمیر و نصب برق اضطراری و…

جهت نصب و راه اندازی انواع آسانسور کششی روملس، گرلس وهیدرولیک میتوانید با ما تماس بگیرید. این مرکز کلیه خدمات خود را از نصب و راه اندازی تعمیر و تعویض با قیمتهای کاملا منصفانه و بهترین کیفیت ارائه می کند.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره های:

۰۹۱۲۹۲۰۰۲۵۸

۰۲۱۴۴۰۳۲۳۲۰

۰۲۱۴۴۰۱۵۲۵۰

۰۲۱۶۶۵۶۰۰۶۹

تماس بگیرید. تعمیرات آسانسور برای حفظ عملکرد بهینه و ایمنی آن ضروری است. در زیر مواردی که نیاز به تعمیر دارند را بررسی می‌کنیم.

آدرس بهترین مرکز سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

تهران، بلوار آیت الله کاشانی، قبل از اتوبان ستاری، خیابان حسن آباد، بن‌بست الف، پلاک2

مراحل سرویس و نگهداری آسانسور
مراحل سرویس و نگهداری آسانسور در واقع دستورالعمل‌هایی هستند که جهت بهینه سازی آسانسورها از نظر سرویس و نگهداری بسیار ضروری بوده و ارتباط مستقیمی در خصوص تضمین ایمنی و آرامش افرادی که از آسانسور استفاده می کنند دارد.
از جمله مهم‌ترین مراحل سرویس و نگهداری آسانسور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گزارش کاملی از اختلالات و اشکالات به وجود آمده در آسانسور

دومین مرحله ب بررسی آسانسور به صورت روزانه؛ دوره‌ای

مرحله سوم تعویض قطعات خراب آسانسور

مرحله چهارم استفاده از تمیز کننده‌های صنعتی

مرحله پنجم استفاده از آسانسور با وزن مجاز

 

اولین مرحله ارائه گزارش کامل از اختلالات به وجود آمده در آسانسور

که در این مرحله زمانی که آسانسور از نظر فنی ظاهری مورد بررسی قرار می‌گیرد در تمامی دوره‌های بازرسی ماهانه سالانه یا هفتگی باید بررسی شود مشکلات تشخیص داده شود جهت تعمیر سریعتر و راحت‌تر با نزدیک‌ترین شرکت آسانسور تماس گرفته شود و نسبت به تعمیر آسانسور اقدام شود

مرحله دوم بازرسی آسانسور به صورت روزانه هفتگی و دوره‌های ماهانه و سالانه

معمولاً در بازدیدهای روزانه گزارشی از سایر مشکلات عملیاتی باید ارائه شود. اینکه آیا همه چیز به خوبی کار می‌کند و عملکرد طبیعی دارد یا خیر ؟در بازرسی‌های هفتگی بخش‌های مختلف آسانسور نظیر کابین دکمه‌ها درب‌ها مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد. در بازرسی‌های چند ماهه و سالانه آسانسور در بخش‌های مختلف مانند چاله آسانسور ؛ریل آسانسور ؛موتورخانه؛ تابلو فرمان و سایر بخش‌های مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرحله سوم تعویض تجهیزات خراب

همانطور که می دانید تمام قطعات و تجهیزات آسانسور از یک طول عمر مفید برخوردارند با به پایان رسیدن این طول عمر مفید یا خراب شدن آنها از قبیل لامپ‌ها و چراغ‌ها یا سایر قطعات نیاز به تعویض مجدد پیدا می‌کند. هرگونه عدم تعویض به موقع می‌تواند آسانسور را دچار مشکلات بیشتری نماید.

مرحله چهارم عدم استفاده از پاک کننده‌های صنعتی

قطعاً یکی از نکات بسیار مهم در سرویس و نگهداری آسانسورها تمیزی و پاکی آسانسورها می‌باشد چون اگر از پاک کننده‌های صنعتی در کابین آسانسور یا بخش‌های مختلف دچار خوردگی زنگ زدگی خواهد شد.

 

از سوار کردن بار بیش از حد جلوگیری کنید

قطعاً آسانسورها وسایلی هستند که برای جابجایی کالا یا بار استفاده می‌شوند و از یک وزنه مناسب برای جابجایی برخوردارند لذا حمل بیش از حد بار می‌تواند باعث تخریب آن شود. طی یک قانون کلی در آسانسورها با ظرفیت بیش از یک چهارم باید خودداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =