تعمیر کابین اسانسور

تعمیر کابین اسانسور امروزه آسانسورها از جمله مهم ترین و بهترین تجهیزات به شمار می روند که برای جابجایی بار و انسان در طبقات مختلف ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. به گونه ای که بدون وجود این تجهیزات عملا رفت و آمد بین طبقات مختلف در ساختمان های چند طبقه و جابجایی بار امکان پذیر نمی شود. با استفاده از این تجهیزات به راحتی و در مدت زمان کوتاهی افراد می توانند بیم طبقات مختلف جابجا شوند.

از جمله مسائل اصلی و مهمی که در استفاده از آسانسورها مطرح است، مساله خرابی و نیاز به تعمیر این تجهیزات است. به همین منظور در صورت مشاهده علائم خرابی این سیستم ها ضروری است که اقدامات لازم برای تعمیر آن ها انجام شود تا از بروز خرابی های دیگر که منجر به بار آمدن خسارات هنگفت می شود، جلوگیری شود. در این مقاله قصد داریم موضوع تعمیر آسانسور را به طور مشروح مورد بررسی قرار دهیم.

نشانه ‌های خرابی آسانسور و نیاز به تعمیر آسانسور

آسانسور ها از ضروری ترین و بهترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از ساختمان های مسکونی و تجاری می باشد که امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان، به دنبال راهنمای خرید و اجرای بهترین این تجهیزات هستند. آسانسور ها می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، افراد را تا طبقات بسیار بالا جا به جا کرده و بهترین و بی نظیرترین خدمات را برای شما به ارمغان آورند.

تعمیر کابین اسانسور یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که در استفاده از آسانسور ها، ذهن بسیاری از مردم را به سوی خود مشغول کرده است، خرابی این تجهیزات می باشد. حال شما از کجا می توانید متوجه شوید که آسانسور ساختمان تان خراب شده است؟ برای این امر نیز راهکارهای بسیار متعددی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به نشانه های خرابی آسانسور ها اشاره کرد. شما می توانید در صورت مشاهده نشانه های مربوط به خرابی آسانسور ها، سریعا اقدامات مورد نیاز برای تعمیر آسانسور را انجام دهید. از مهمترین و اصلی ترین نشانه های خرابی آسانسور ها می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • شنیدن صداهای غیر عادی
  • استپ های بسیار شدید در هنگام حرکت یا توقف
  • هم سطح نبودن آسانسور در هنگام ایستادن در طبقات
  • حرکت کردن آسانسور وقتی که هنوز درب آن باز است
  • حبس شدن افراد در آسانسور ها
  • گیر کردن آسانسور ها

دلیل خرابی‌های آسانسور چیست؟

تعمیر آسانسور همانطور که اشاره شد، یکی از مهمترین و اصلی ترین نگرانی های بسیاری از مردمی می باشد که از آسانسور استفاده می کنند. از مهمترین دلایلی که سبب خرابی آسانسور شده و نیاز به تعمیر آسانسور را به دنبال دارد، می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • عدم سرویس و نگهداری از آسانسورها به شکل دوره ای
  • استفاده بسیار نادرست ساکنان و افراد از آسانسور
  • استفاده از نامرغوب ترین قطعات در ساخت و نصب آسانسور
  • نصب آسانسور به شکل بسیار نادرست
  • عدم توجه به برخی از مهمترین و اصلی ترین استانداردهای مربوط به طراحی و ساخت آسانسور

چه زمانی به تعمیرات آسانسور نیاز است؟

تعمیر کابین اسانسور یکی از مهمترین سوال های بسیاری از افراد را دقیق ترین زمان برای تعمیر آسانسور شکل داده است که در این مورد می توان گفت، هر وقتی که شاهد عملکرد متفاوت در آسانسور شدید، می توانید اقدامات مربوط را برای تعمیر آسانسور انجام دهید. اگر شما نتوانید در زمان مناسبی اقدام به تعمیرات مورد نظر خود داشته باشید، ممکن است بسیاری از قطعات آسانسورها آسیب دیده و هزینه های بسیار بالایی را برای شما به وجود آورد.

نحوه انجام تعمیرات در قسمت های مختلف آسانسور

در این بخش به توضیح نحوه انجام تعمیر آسانسور برای قسمت های مختلف آن پرداخته ایم. به این منظور لازم است برای انجام تعمیرات قسمت های مختلف در آسانسور به صورت تخصصی باید از خدمات شرکت معتبر تعمیر آسانسور استفاده کنید.

  • در قسمت کابین، چنانچه ترک خوردگی، شکستگی، کج شدن و …. مشاهده شود باید مورد تعمیر قرار گیرد. به این صورت که اگر کابین از حالت عادی خارج شده و هر گونه تغییری داشته باشد، ایمنی آن دچار اختلال شده و باعث به خطر افتادن امنیت کاربران می شود. در این صورت به محض مشاهده هر گونه تغییر حالتی در کابین باید فورا نسبت به رفع عیب و خرابی آن اقدام شود.
  • قسمت دیگر در تعمیر آسانسور مربوط به تابلو برق آن است که ممکن است به هر علتی دچار خرابی شود. از این رو در صورتی که احتمال خرابی این قطعه وجود داشته باشد، باید به بررسی و کنترل سالم بودن سیم ها، کابل ها، فیوزها و کلیدهای برق بپردازید و در صورت خرابی سریعا نسبت به رفع عیب بپردازید. برای مثال در صورت آسیب دیدگی و ترک خوردن سیم ها و کابل ها که روکش آن ها نیز ممکن است از بین رفته باشد، باید فورا نسبت به جایگزینی آن ها با سیم ها و کابل های نو اقدام کنید.

تعمیرکار آسانسور چه وظایفی دارد؟

یک تعمیرکار ماهر و متخصص آسانسور وظایفی برعهده دارد که در این قسمت به آن اشاره کرده ایم. تعمیرکار باید بتواند با این وظایف به خوبی آشنایی داشته باشد در کوتاه ترین زمان به طور کامل انجام دهد و هر چه سریع تر نسبت به راه اندازی مجدد سیستم آسانسور اقدام کند.

  • بازدید و کنترل هر کدام از قطعات مکانیکی و الکتریکی آسانسور به منظور اطمینان از سالم بودن یا خرابی آن ها.
  • تعمیرکار باید بتواند به خوبی نقشه آسانسور را بخواند و با توجه به آن اجزا و تجهیزات سیستم را مجددا چیدمان کرده و راه اندازی کند.
  • باید بتواند سیم ها و کابل ها را به پنل ها و موتورها متصل کند.
  • باید قطعات و تجهیزاتی که به تازگی نصب شده است را به منظور اطمینان از این که با مشخصات آسانسور مطابقت دارد، مورد تست قرار دهد.
  • یک تعمیرکار آسانسور باید در صورت وجود عیب و خرابی در موتور، ترمزها، کلیدها، سیستم های کنترل و هر قسمت دیگر به خوبی آن را تشخیص داده و عیب یابی کند.

اگر به یک سرویسکار آسانسور حرفه ای نیاز داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید. مجموعه  آتیس لیفت با ارائه ی انواع خدمات در حوزه  نصب آسانسور ، سرویس و تعمیر آسانسور توسط تعمیرکاران و مهندسین کاربلد و حرفه ای، آماده خدمت رسانی در تمامی نقاط تهران به شما مشتریان گرامی می باشد.

امتیاز دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 6 =