کابین آسانسور

کارکرد کابین آسانسور

كابين آسانسور به صورت يك اتاقك فلزي است كه به صورت عمودي حركت مي كند و مسافر و يا بار و يا هر دو در داخل آن قرار مي گيرند و طبقات ساختمان را طي مي كند. نوع كابين آسانسور بسته به نوع كاربري و سليقه كارفرما مي تواند به صورت هاي مختلف انتخاب و ساخته شود.

انواع کابین آسانسور

كابين آسانسورها به صورت كابين شيشه اي، كابين با دكور تمام استيل، كابين هاي ام دي اف، كابين فرميكا، كابين گالوانيزهو … موجود مي باشند. كابين شيشه اي پانورما بيشتر در مراكز خريد و يا مجتمع هاي تجاري كه ارتفاع زيادي دارند به كار مي رود.

کابین شیشه ای

در كابين هاي شيشه اي، مي توان يكي از ديواره ها و يا دو يا حتي سه ديواره را به صورت شيشه اي درآورد و شيشه ها بايد از شيشه هاي مخصوص كه داراي استاندارد لازم هستند استفاده كرد. زماني كه ديواره ها و هم چنين درب آسانسور را از جنس شيشه انجام مي دهند افرادي كه سوار كابين مي شوند مي توانند از همه زاويه ها به بيرون ديد داشته باشند.

كابين آسانسور شيشه اي براي مقاومت بيشتر در برابر لرزش آسانسور، بهتر است از شيشه هاي لمينيت با مساحت كمتر از يك متر مربع استفاده شود. كابين آسانسوري كه از شيشه استفاده شده، كابين از جذابيت بالايي برخوردار مي شود و از امنيت و مقاومت بالايي برخوردار مي باشد. شيشه هايي كه در آسانسور شيشه اي يا پانوراما استفاده مي شود ضد خش بوده و با گدر زمان هيچ رنگ پريدگي در آنها ديده نمي شود.

کابین تمام استیل

در كابين هاي تمام استيل ديواره ها، نوارها و تمام ورق هايي كه در كابين استفاده شده از جنس استيل است. كابين هاي تمام استيل شامل استيل خشدار، دودي طلايي، تايل و ساير موارد مي باشد. در كابين تمام استيل براي طراحي داخلي از مواد استيل استفاده مي شود و معمولا ضد زنگ و ضد خش است. قيمت كابين تمام استيل بالاتر از ساير كابين هاست. زيرا از استحكام و مرغوبيت بالايي برخوردار است. و نسبت به كابين هاي شيشه اي وزن كمتري دارند ولي نسبت به ساير كابين ها سنگين تر است.

کابین ها ام دی افی

در كابين هايي كه در آنها ام دي اف به كار رفته است در طراحي داخل اين كابين از مواد ام دي اف نسوز استفاده مي شود و در ساختمانهاي مسكوني با تردد كم اغلب از اين كابين استفاده مي شود. كابين هاي ام دي اف در برابر فشار و ضربه از مقاومت بالايي برخوردار مي باشند و هم چنين در برابر رطوبت و حرارت هوا نسبت به ساير كابين ها مقاوم تر است. در كابين هاي فرميكا فرم ها ، پوشش داخلي كابين را تشكيل مي دهند و از نظر نوع ظاهري به كابين ام دي اف شبيه است. و نسبت به ساير انواع كابين آسانسور ارزان تر است و زيبايي كمتري نسبت به ساير كابين ها دارند و اما جنس مقاوم و محكمي دارند.

کابین های گالوانیزه

كابين هاي گالوانيزه از ورق هاي نازك گالوانيزه استفاده مي كنند و كف آسانسور اغلب با پاركت پوشانده مي شود . سبك بودن كابين يك مزيت مهم شناخته مي شود و در ابعاد مختلف و با قيمت مناسب طراحي مي شود.

امتیاز دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =